Põnev füüsika õpilaselt õpilasele!
#nkk_maailmakuu #nkk_õpilaselt_õpilasele
Põnev füüsika õpilaselt õpilasele!
Kevadakadeemia raames viisid 9.A klassi noored füüsikud (Heisulenko, Iryna; Kirsanov, Artjom; Pekkonen, Ljubov; Sokkojeva, Ksenija; Vangonen, Anita) läbi põnevad füüsikatunnid algkooli õpilastele.
Selle aasta teemaks oli "Elekter", mille raames tutvustati lastele mitte ainult teoreetilisi teadmisi, vaid ka katseid elektrostatika valdkonnast. Kõige suuremat huvi pakkus seebimullide juhtimise katse! Kõigile osalejatele andis füüsikatund uusi teadmisi ja kogemusi.
Suured tänud füüsikaõpetajale Jjubov Kikkasile õpilaste ettevalmistuse eest!
Erasmus+ rändajate päevik
Avastusretk Pila düünil – elurikkus ja ökoloogia õppetund
Täna veetsime päeva Pila düünil – Lääne-Euroopa kõrgeimal liivadüünil (112 m). Tõus düünile pakkus nii füüsilist väljakutset kui ka imelisi vaateid Atlandi ookeanile ja ümbritsevale loodusele.
Meie päeva eesmärk oli koguda ja identifitseerida düüni ja selle ümbruse taimestiku esindajaid, kasutades äppi taimeliikide määramiseks. Lisaks vaatasime, kuidas kohalikud ökosüsteemid on säilitatud ja hooldatud, et kaitsta seda ainulaadset looduskeskkonda.
See tegevus on oluline meie ökoloogilise projekti raames, sest see aitab mõista, kui haavatavad on düünid ja nende elustik inimtegevuse ja kliimamuutuste suhtes.
Õpilased õpivad tundma kohalikke taimi, nende rolli ökosüsteemis ning seda, kuidas looduskeskkonda austavalt uurida ja hoida. Praktika looduses aitab neil paremini mõista keskkonnakaitse põhimõtteid ja tähtsust.
Sellised tegevused loovad teadlikkust ja inspireerivad noori olema vastutustundlikud keskkonnahoidjad ka tulevikus!
Erasmus+ rändajate päevik (31.03-5.04.2025)
Narva Kesklinna Kooli tiim Prantsusmaal!
31. märts 2025 oli meie kooli õpilaste ja õpetajate jaoks eriline päev, kuna algas põnev Erasmus+ õpiränne Prantsusmaal Bordeaux’s. Programmi teema – „Aktiivne osalemine ühiskonnas teadliku tarbimise perspektiivist“ – lubas avardada meie teadmisi ja kogemusi rahvusvahelises keskkonnas.
Päev algas kohtumisega Lycée õpilastega, kes tutvustasid meile oma kooli. Järgnes ekskursioon ja põnev otsimismäng, mis aitas meil paremini kooliga tutvuda.
Pärast lõunasööki Lycée sööklas osalesime prantsuse koolitundides, saades aimu kohalikust haridussüsteemist. Päev oli täis uusi kogemusi ja tutvusi, mis muutsid alguse meie reisile eriti meeldejäävaks.
Erasmus+ rändajate päevik (31.03-5.04.2025)
Koosõpe Prantsusmaal: keel, kultuur, ajalugu
Täna oli meie päev Prantsusmaal täis põnevaid ja harivaid tegevusi, alustades hommikul kell 8:00 Bordeaux südames asuva Cheverus’i kooli külastamisest. Koolis viibisime koos Prantsuse õpilastega, kes õpivad vene keelt, osaledes ühistes tundides ja tegevustes. See oli suurepärane võimalus tutvuda Prantsuse haridussüsteemiga ja näha, kuidas õpilased õpivad vene keelt, mis oli väga huvitav kogemus.
Kell 12:30 lõppes koolitund ja meid ootas lõunasöök. Koolis toimus traditsiooniline lõuna, mis andis võimaluse maitsta Prantsuse toite ja vestelda kohalike õpilastega. Lõunasöök oli maitsev ja meeldiv paus enne järgmist päeva tegevust.
Pärastlõunal, kell 14:00, suundusime 15. sajandist pärit Pey-Berlandi torni tippu, et nautida vaadet Bordeauxle. Torn oli muljetavaldav ajalooline paik ja vaated linnale olid uskumatud. Kõrguselt oli võimalik näha laiemat perspektiivi Bordeaux arhitektuurist ja linnakujundusest.
Kell 15:00 alates viidi meid linnaturneele, mida korraldasid Prantsuse lycée õpilased. Õpilased olid väga sõbralikud ja jagasid meeleldi oma teadmisi Bordeaux ajaloo ja kultuuri kohta. See oli suurepärane võimalus sügavamalt tutvuda linna ajalooliste paikade ja arhitektuuriga.
Erasmus+ rändajate päevik (31.03-5.04.2025):
Prantsusmaa jätkusuutliku põllumajanduse saladused!
Projekti raames meie kooli õpilased külastasid Bordeaux tuntud veinimõisa Château Luchey-Halde, et tutvuda jätkusuutlike põllumajandus- ja veinitootmispraktikatega. Külastus toimus teemapäeva raames “Jätkusuutlikkus põllumajanduses ja veiniteaduses”.
Õpilastele tutvustati agroökoloogilisi projekte, mille eesmärk on vähendada agrokeemiliste toodete kasutamist, ning kogukonnatöö algatusi, mis suurendavad teadlikkust ja kaasavad kohalikke elanikke keskkonnakaitsesse.
Õpilastele tutvustati ka mõisa keskkonnajuhtimissüsteemi, mis hõlmab jäätmete sorteerimist, vee- ja elektritarbimise vähendamist ning kohaliku elurikkuse kaitset.
Külastus jättis õpilastele sügava mulje, andes praktilisi teadmisi viinamarjakasvatusest ja keskkonnasõbralikust veinitootmisest. Nad said väärtuslikke õppetunde sellest, kuidas Prantsusmaa traditsioonid ja innovatsioon saavad käsikäes eksisteerida, ning kuidas teaduslik lähenemine toetab looduse ja tootmise tasakaalu.
Aprill on Eestis traditsiooniliselt LAK-õppe kuu ning ka meie koolis pöörame sellel aastal erilist tähelepanu lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK) meetoditele. Kuna LAK-õppe meetodid on eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis eriti olulised, keskendume õpetajate metoodilisele toetamisele.
Meil on rõõm teatada, et tänu meie entusiastlikele kolleegidele toimub sellel kuul LAK-õppe meetodite maraton, mis on täis põnevaid ideid, kasulikke nippe ja meeldivaid üllatusi.
Olga Lutška, õppejuht